A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségnek számítanak a gépjárművekben. Mint minden más, ez a rendszer is időszakos szervizelést igényel, hogy természetes környezetünket ne károsítsa.
Egyrészt a bizonyos tömítetlenségek miatt a hűtőfolyadék a környezetbe kerülhet, másrészt a megnövekedő benzinfogyasztás miatt egyre nagyobb a káros anyag kibocsátás. Nem is beszélve arról a kellemetlen illatról, amely a gépkocsi utasait is meglepheti, amikor tavasszal a néhány hónapos pihentetést követően egyre intenzívebb irritáló szag jelentkezik a klíma első bekapcsolásakor.
A megfelelő komfortérzet eléréséhez és egészsége érdekben szükséges, hogy autója légkondicionálója hibátlanul működjön. A klímaberendezések évente hűtőközegük 20%-át veszítik el, ami befolyásolja működésüket.
Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más mikroorganizmusok számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy néhány utas egy-egy klímával rendelkező autóban megtett utazás közben tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködik.
De hogyan is kerülnek be a rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?
Sajnos igen egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen – az elpárologtatón – átáramló környezeti levegő lehűl, mielőtt az utastérbe kerül. Az elpárologtatón a levegő lehűlése következtében lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá (ezért is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt). A pára egy része viszont ott marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt élősködők szaporodásának.
Több módszer közül is választhatunk a hőcserélő tisztításánál.
Természetesen ezek az alkalmazott tisztítószerek minőségben és alkalmazásban különböznek egymástól:
- A legegyszerűbb és legolcsóbb tisztítószer a spray.
- Az ózonos fertőtlenítés nem tartalmaz semmilyen vegyszert. A levegő oxigén molekuláiból állítja elő a fertőtlenítéshez szükséges ózont (az uszodatechnikában is alkalmazzák a víz fertőtlenítésére)
- Az ultrahangos fertőtlenítés során a készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot és juttatja be a hőcserélőhöz.
- A sűrített levegős direkt fertőtlenítésnél 5-6 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A nyomás alatt alkalmazott tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést. Ez a legeredményesebb megoldás.
A hőcserélő milyen gyakran igényli a tisztítást?
Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve – a javasolt időtartam fél évtől két évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet.
Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje:
A csere elvégzése a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.
Praktikus tanácsok az autóklíma-berendezés szakszerű használatához:
A helyes és hatékony működéshez legalább egyszer hetente kapcsolja be a készüléket, még ha egész rövid ideig is. A működés eredményessége érdekében a gépkocsi szellőző-rendszerének levegőjárataiból mindenféle szennyeződést el kell távolítani, hiszen ezek rontják a hatásfokot.
A kondenzációs folyamat része az autó alatti víztócsa, különösen akkor, ha a levegő páradús.
Ha berendezés nem működik megfelelően, azonnal kapcsolja ki és keressen fel egy szakszervizt, ahol eredeti alkatrészeket, speciális műszereket és szerszámokat használnak, valamint megfelelő műszaki ismeretekkel rendelkeznek.
Javaslatunk:
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
Poshadt, dohos, kellemetlen szag
A klíma bekapcsolásakor zajos hang
Nem kielégítő a hűtés
Zajos a klímarendszer – “csörög” a hűtőközeg
Klímatöltés menete:
Amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás – ha megtartja a 18-20 bar-os próbanyomást fél órán át akkor a rendszer gáztömörnek minősül.
Ha nem üres a rendszer, akkor a régi hűtőközeg lefejtésével kezdünk. Melyet automata gépünk regenerál és eltávolítja belőle a szennyeződést. Ezután kezdődik a
hűtőrendszer vákumolása illetve vákumon tartása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges, és a gáztömörség vizsgálatára is alkalmas),
Ha ezekkel végeztünk , kezdődhet a hűtőközeg feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból.
Szükséges még a lefejtés során leválasztott olaj pótlása, a rendszer kenése miatt.
Érdemes még UV színezőfestéket is tölteni a rendszerbe az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolása végett.
Végezetül : klímarendszer ellenőrzése működés közben.
Áraink:
Klímatisztítás:
Ózonos utastér tisztítás 15 perc |
4 990 Ft |
Ózonos utastér tisztítás 30 perc |
5 990 Ft |
Ózonos utastér tisztítás 60 perc |
7 990 Ft |
Nyomáspróba:
Nyomáspróba
(A nyomáspróba a szivárgáskeresés első 15 percét tartalmazza, utána javítási óradíj szerint.) |
4 990 Ft |
Klíma bevizsgálás, hibafeltárás |
4 990 Ft |
Műszeres mérés |
4 000 Ft |
Klíma töltés
Klíma töltés munkadíja |
10 990 Ft |
Hűtőközeg R134a |
30 Ft/g |
Hűtőközeg 1234yf |
70 Ft/g |
UV festék |
100 Ft/ml |
Olaj |
100 Ft/ml |
Klíma javítás óradíj |
10 000 Ft/ óra |
Csomag árak:
Klíma töltés max 300 gramm hűtőközeg betöltésig, UV festéssel |
18 990 Ft |
Klíma töltés max 600 gramm hűtőközeg betöltésig, UV festéssel |
22 990 Ft |
Klíma töltés max 900 gramm hűtőközeg betöltésig, UV festéssel |
26 990 Ft |
A feltüntetett árak bruttó árak.
Érvényes : 2021.02.01-tól
Mielőtt ellátogat hozzánk érdemes időpontot egyeztetnie!
Lenti telephely: 0670 3837372
Keszthely telephely: 0670 3700 307